skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

    trendovi u osiguranju

    U poslednjih nekoliko godina, mnoge industrije su doživele promenu iz korena – što zbog netipične situacije u kojoj se našao čitav svet, što zbog ubrzanog razvoja tehnologije. Osiguranje nije izuzetak. Ranije smo već pisali o novitetima u osiguranju, a sada je vreme da pogledamo odlike sedam globalnih trendova u osiguranju, koji mogu odrediti u kom smeru će se čitava ova oblast. Idemo redom.

    #1 Brže isplate premija

    Vreme koje protekne od podnošenja zahteva za isplatom premije osiguranja, do konačne isplate premije, postaje jedna od najvažnijih razlika osiguravajućih kuća, pa samim tim i velika prednost pojedinih od njih. Cilj korisnika osiguranja iz budućnosti biće upotreba osiguranja za brzo rešavanje problema, na klik.

    U cilju da se postigne ovakva brzina i jednostavnost osiguravajućeg procesa, osiguravajuće kompanije usvajaju, ili bar razmatraju da usvoje, alate na bazi veštačke inteligencije (AI) prilikom procene i provere. Tako se štedi vreme i novac, a čitav proces postaje više “user-friendly”.

    #2 Razvoj rešenja osiguranja zasnovanih na obimu korišćenja

    Tokom 2021. godine, došlo je do ogromnog porasta interesovanj za osiguravajuće polise koje se baziraju na obimu korišćenja, usled situacije koja je neplanirano zahvatila svet. Konkretno, korisnici su postali svesni gubitka novca na polise osiguranja za automobile koje nisu mogli da upotrebljavaju za vreme pandemije (sa prelaskom na rad od kuće ili hibridni način rada). 

    U budućnosti, lideri u oblasti osiguranja ponudiće rešenja koja su više prilagođena načinu na koji korisnici žive i rade danas. Recimo, baš u slučaju automobila, korisiće se telematski uređaji (uređaji za kontrolu i nadziranje automobila) koji će pokazivati koliko tačno je korisnik vozio auto, kako bi u skladu sa tim plaćao osiguranje.

    #3 Sajber napadi – od isplate do prevencije

    Tokom 2021. godine došlo je do ogromnog skoka u broju sajber napada, zajedno sa značajnim porastom broja sajber iznuda, čiji je cilj bio izvlačenje novca iz kompanija svih veličina i iz svih idnustrija. Iako je industrija osiguranja ponudila rešenje u vidu sajber osiguranja, ono rešava samo jedan deo problema, jer isplaćuje premiju tek kada je šteta već učinjena, ali ne pomaže kod zaustavljanja inicijalnog napada. 

    Mešutim, počevši od 2022. godine, osiguravajuće kuće napuštaju svoju ulogu isplatioca i prihvataju ulogu zaštitnika. Smatra se da će se uvećati saradnja između osiguravača koji shvataju značaj (i potencijal) sajber bezbednosti sa ekspertima iz ove oblasti, u cilju obezbeđenja dodatnog sloja zaštite u preventivi sajber kriminala. Ovo ne samo da će povećati značaj osiguravajućih kuća za velike kompanije, već i za manje tržišne igrače.

    #4 “Inteligentna” automatizacija

    Industrija osiguranja već neko vreme testira primenu automatizacije u svojim procesima. Prva faza je bila primena RPA (Robotic Process Automation – Robotska automatizacija procesa), u cilju ubrzavanja procesa i umanjenja troškova. 

    Trenutno se radi na “intelignetnoj” automatizaciji, koja se bazira na veštačkoj inteligenciji i mašinskom učenju, i koja ima važniju ulogu od proste automatizacije repetitivnih zadataka, a to je automatizacija samog procesa odlučivanja.

    Od 2022. godine i dalje u budućnosti, očekuje se da će inteligentna automatizacija ubrzati proces osiguranja, sniziti troškove, i poboljšati korisničko iskustvo.

    #5 Modelovanje rizika od prirodnih nepogoda

    Tokom poslednjih godina nastale su brojne štete usled prirodnih nepogoda, u čijem su korenu klimatske promene. Tako smo imali velike uragane, oluje, poplave, šumske požare, tornada, i druge nepogode koje su nanele ogromne ljudske i materijalne štete. 

    Diretkno u vezi sa njima je su i povećani troškovi osiguranja imovine. Kako ova rešenja u osiguranju treba da ostanu priuštiva, moraće da se pažljivije prati situacija i preciznije predvide važnije nepogode. Osiguravajuće kuće se okreću BIG DATA analizama i modelovanju, kako bi što bolje mogle da predvide pomenute štete. Naravno, do toga je dug put, iali razvoj tehnologije ide u prilog ovakvom rešavanju problema.

    Industrija osiguranja u narednom periodu

    #6 Održivost kao strategija

    U svetu punom rizika, gde sajber pretnje i klimatske napogode konstantno vrebaju, osiguranje mora da preuzme kontrolu nad događajima koje je naizgled nemoguće kontrolisati, kao što su “mega-događaji” ili velike promene koje iz korena potresaju jedno moderno društvo.

    Osiguranje je uvek bilo jedan od “pritajenih” nosilaca društvene odgovornosti, ali sada ono preuzima primat i vođstvo u oblasti održivosti. U današnje vreme, veliki broj osiguravača aktivno učestvuje u inicijativama u vezi sa zaštitom životne sredine, i sve više se udaljava od investiranja u fosilna goriva, tako što odbija da “pokrije” ekstraktivne industrije, ili industrije sa velikom emisijom ugljenika. 

    Osiguravajuče kuće rade na usvajanju globalnih trendova i stategija po pitanju zaštite od poplava i standards izgradnje unutar svojih polisa, kako bi pomogle u kreiranju jedne manje rizične sredine.

    #7 Saradnja unutar “ekosistema”

    Jedna od najvećih promena je i početak prodaje “ugrađenih” rešenja u osiguranju. Šta to zapravo znači? “Ugrađeno” osiguranje označava prodaju polisa osiguranja kao dela nekog drugog prodajnog iskustva, što zauvek menja način na koji se osiguranje prodaje i upotrebljava. Kako to izgleda u praksi?

    Ukoliko recimo kupujete automobili, biće vam ponuđeno i osiguranje uz njega. Ako kupac kupuje nešto (“glavno jelo”), osiguranje će se nuditi uz to (“prilog”).

    Ugrađeno osiguranje naročito postaje popularno usled upotrebe API-ja (Application Programming Interface), koji nude jednostavan način da se prodaja osiguranja poveže sa čitavim iskustvom kupovine.

    Imajući u vidu konstantne, fundamentalne promene  koje se odvijaju, sasvim je očekivano da se one odražavaju na industriju osiguranja. Da bi nastavila da ispunjava očekivanja korisnika svojim rešenjima, oblast osiguranja mora nastaviti da se prilagođava uslovima na tržištu, ali i inovacijama. Ostaje nam da vidimo šta nam budućnost donosi, i kako će se to odraziti dalje na ovu industriju.

    Razmišljate od osiguranju vašeg biznisa, ali ne znate odakle da počnete? Kontaktirajte VIB stručni tim i mi ćemo za vas osmisliti rešenje potpuno prilagođeno vašem poslovanju.

    Čitamo sitna
    slova za vas

    Pomoći ćemo vam da razumete prednosti i nedostatke osiguranja. Objasnićemo vam sve detalje da biste lakše mogli da donesete odluku. 

    Sve ponude
    na jednom mestu

    Pristup svim ponudama osiguranja na jednom mestu. Bez dodatnih troškova.
    Za vas ćemo kontaktirati sve osiguravajuće kuće na tržištu.

    Skupo plaćate osiguranje?

    Postoji velika verovatnoća da previše plaćate polisu osiguranja ili da nemate odgovarajuće pokriće. Uporedite ponude i uslove i izaberite najbolje.

    Back To Top