skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

    Banca Intesa

    Banca Intesa je svojoj zvaničnoj Fejsbuk stranici objavila vest da klijenti ne otvaraju poruke sa naslovom “SWIFT INTESA”. Očigledno se radi o pokušaju fišing prevare putem i-mejl poruka, incidenta koji predstavlja uvod u opasnije i bolnije napade sajber kriminalaca, a koji je zahvatio i neke od klijenata Banke.

    Banca Intesa i lažni mejlovi: koliko smo ugroženi

    Činjenica je da smo proteklih meseci bili svedoci velikih sajber incidenata, poput onog u maju mesecu. Tada je, prema nezvaničnim procenama stručnjaka, pogođen najveći broj državnih i privatnih institucija, poput bolnica, domova zdravlja, škola i banaka. Današnja vest o incidentu u koji su bili uvučeni klijenti Banca Intesa dokazuje da i dalje ne postoji advekvatno rešenje za prevenciju sajber napada.

    Banke su poželjne mete upravo zbog količine poverljivih podataka koje čuvaju. Ne radi se samo o praćenju finansijskih transakcija klijenata, već i o njihovim matičnim brojevima, adresama prebivališta, brojevima telefona, pa čak i bračnog statusa i podataka o posedovanju stana.

    Ako je prosečnim hakerima dovoljno da imaju i-mejl adresu i ime i prezime žrtve, da li možete da zamislite šta sve mogu učiniti sa ovolikom količinom podataka?

    Rešenje?

    Prvi korak u prevenciji ili smanjenju stepena izloženosti sajber napadima bilo bi edukovanje zaposlenih o korišćenju podataka klijenata i njihovoj obradi. Zakon o zaštiti podataka o ličnosti reguliše način na koji bi svaka institucija koja posluje sa poverljivim podacima trebalo da postupa radi smanjenja zloupotrebe podataka. Međutim, često smo svedoci da u praksi ne postoji institucija koja rukovodi našim podacima onako kako se to nalaže. Odgovornost institucija poput Banca Intesa je na tome da minimiziraju rizik od zloupotrebe podataka klijenata onoliko koliko je to moguće. Iznenađujuće zvuči podatak da je čak 85% sajber incidenata moguće sprečiti zahvaljujući internim protokolima i obukama zaposlenih u rukovanju i čuvanju poverljivih podataka. U realnosti, mali je broj onih koji te protokole imaju.

    Za naprednija rešenja, Banca Intesa može potražiti podršku u vidu sajber osiguranja. Treba imati u vidu da je ovo finalni korak – sajber osiguranje je delotvorno u slučajevima kada do napada već dođe. Osiguranje obezbeđuje isplatu odštetnih zahteva, saniranje troškova tužbi i povratka reputacije, kao i gubitak prihoda banke. To znači da je klijentima koji odluče da tuže banku – jer je zbog sajber napada došlo do štete – omogućeno da naplate odštetu u celosti i barem malo saniraju posledice sajber incidenta.

    Sve je veći broj primera fišing prevara, zato proverite i-mejl adresu pošiljaoca pre nego što započnete konverzaciju. U međuvremenu, informišite se o mogućnostima zaštite putem sajber osiguranja.


    Sajber osiguranje

    Back To Top