
U biznisu imamo samo 1 šansu da ispravimo grešku. Mnogi tu šansu iskoriste da unaprede upravljanje rizicima i otklone probleme, ali ne i British Airways. Iz ove kompanije skoro je izdato saopštenje o otkazanim letovima jer je uočena greška u softveru. Evo šta se dogodilo.
Kompanija British Airways upozorila je sve putnike na moguće odlaganje letova, uprkos tome što je navodno otklonjena greška u softveru za rezervaciju leta koji je postojala ranije.
Ovoga puta, zbog “baga” u tehnologiji otkazano je 117 letova sa aerodroma Heathrow i još 10 sa aerodroma Gatwick. Ovo je poremetilo planove čak 15.000 putnika. (Izvor: Yahoo Finance)
Greška u softveru izazvala ogromno nezadovoljstvo putnika
Osim otkazanih letova, još 300 je odloženo – nekima od njih polazak je pomeren za više od 5 časova nakon planiranog. Tehnički problem je isprva rešen, ali su upozorili na moguće ponavljanje neželjenog scenarija.
Iz kompanije British Airways uputili su javno izvinjenje svima na koga su uticale ove izmene u rasporedu letenja, ali to nije uspelo da odobrovolji njihove korisnike.

“I dalje ne znamo da li ćemo uspeti da odemo na dugo planirani odmor za koji smo toliko štedeli. Razočarana sam ali pokušavam da budem optimistična”, rekla je jedna od putnica čiji je let otkazan.
Zaustavljen transport robe: Postoji li osiguranje od snega?
“Niko od zaposlenih ne pruža dovoljno informacija, telefon i web-sajt ne rade – molim vas recite mi šta mogu da uradim da sprečim da moj dugoočekivani odmor zauvek propadne!”, napisala je putnica koja je trebalo da otputuje na svoj prvi odmor u poslednjih 14 godina.
To su samo neki od komenara koji su ostavili ili objavili na društvenim mrežama ozlojeđeni korisnici usluga avio kompanije British Airways.
Istorija koja se ponavlja
Sve ovo ne bi bilo toliko čudno da se ova kompanija nije pre nekoliko godina već susrela sa problemom ovakvih razmera. 2016. godine izbio je sličan tehnički problem i izazvao bes putnika. Smatra se da je BA (British Airways) prethodni incident iskoristio da unapredi upravljanje rizicima.
Avijacija je industrija sa mnogo potencijalnih izazova i problema u radu. Dobra vest što je sada moguće raspodeliti moguće rizike u poslovanju uz pomoć osiguranja avijacije.
U okviru strategije upravljanja rizicima, kompanije bi trebalo da u ugovorima sa pružaocima IT usluga definišu klauzulu kojom će tražiti nadoknadu pretrpljene finansijske štete zbog eventualne greške u softveru. Da bi kasnije obezbedili i naplatu štete, pružalac usluga bi morao dostaviti polisu osiguranja od profesionalne odgovornosti za IT.
S obzirom na veličinu kompanije, najverovatnije je da je ovo ugrađeno u interne procedure BA i da će krajnju štetu platiti osiguranje.
Ne želite da vaše poslovanje stane zbog moguće greške u softveru? Kontaktirajte naš stručni tim i zajedno ćemo osmisliti polisu osiguranja u potpunosti prilagođenu vašem poslovanju.