Kada se spomene veštačka inteligencije, mnogi već strepe od toga šta nam ona donosi u budućnosti. Već možemo čuti glasine kako će zloglasna AI zameniti mnoga zanimanja, i tako prouzrokovati to da mnogi ostanu bez posla. O ovome razmišljaju i svi zaposleni u industriji osiguranja. Da li će AI zameniti brokere? Gde je mesto veštačke inteligencije u osiguranju? Evo kakva je situacija.
Da li i kako osiguravajuće kuće koriste veštačku inteligenciju
Dok i dalje “pravi” brokeri osiguranja redovno kontaktiraju svoje klijente, sastavljaju polise i osmišljavaju nova rešenja u osiguranju, veštačka inteligencija grabi na putu da zameni ljudsku radnu snagu u gotovo svim industrijama. Da li će biti tako i sa osiguranjem?
Dok ne damo odgovor na kraju teksta, možemo prvo razmotriti da li se veštačka inteligencija već koristi u osiguranju, i na koji način. Koga će to ona zameniti?
Već neko vreme industrija osiguranja koristi prednosti veštačke inteligencije i automatizacije, koje doprinose brzini i kvalitetu rada brokera. Evo najčešćih primena AI tehnologije u osiguranju trenutno:
- Četbotovi i AI asistenti – četbotovi su već u širokoj upotrebi, u smislu obrade žalbi i zahteva klijenata i realizacije jednostavnijih transakcija. U ovoj upotrebi, AI može da bude sofisticirana koliko god je to potrebno, i da obavlja razne zadatke – od automatskog zakazivanja sastanaka, preko odgovaranja na često postavljana pitanja, pa sve do pružanja “uvek dostupne” korisničke podrške koju klijenti uvek cene.
- Automatizacija podnošenja prijava štete – roboti i AI koriste se za automatizovanu obradu prijave štete i verifikaciju dokumenata.
- Obrade podataka i personalizacija – AI ima pristup većim bazama podataka, mogućnost sofisticiranije automatske obrade istih, kao i pristup raznim alatima i algoritmima. Koristeći sve to, ona pomaže brokerima da pruže bolje savete i osmisle personalizovana rešenja za svoje klijente.
Mesto veštačke inteligencije u industriji osiguranja
Izveštaj konsultantske kuće McKinsey & Company donosi podatke o stanju u industriji osiguranja, u smislu upotrebe veštačke inteligencije. Zaključci ovog dokumenta su da će se do 2030. godine uloga brokera znatno promeniti.
Konkretno: broj brokera koji rade sa klijentima će se smanjiti, a oni koji će ostati će se umnogome oslanjati na tehnologiju, u cilju održavanja visokog nivoa produktivnosti
Prema tome, koji je finalni zaključak? Da li će mašine preuzeti poslove brokerima na koje smo navikli?
Presuda: Da li će AI zameniti brokere i osiguravajuće kuće?
O brokerima budućnosti sve se više govori kao o “ljudima sa mašinama”, u smislu da će i dalje postojati profesionalci koji rade u industriji osiguranja, ali “rame uz rame” sa veštačkom inteligencijom. Eto sinergije!
Zaposleni u industriji osiguranja biće potpuno obučeni za rad sa AI tehnologjiom, imaće potreban mindset za koncipiranje polisa i upravljanje rizikom u koordinaciji sa algoritmima, i znaće kada da zatraže “ekspertsko mišljenje” svojim robotskih “kolega”.
Uloga samih brokera evoluiraće od “pešaka” i korisničke podrške do pravih menadžera portfolia svojih osiguranika, kao i strateških analitičara, koji znaju koje sofisticirane analize podataka treba da zatraže od AI, i kako da ih primene u kreiranju personalizovanih rešenja za svoje klijenta.
Presuda: brokeri su tu da ostanu. Samo će raditi uz “malu” pomoć veštačke inteligencije.
Imate pitanja u vezi sa osiguranjem? Razmatrate osiguranje za vašu kompaniju, ali ne znate odakle da počente? Kontaktirajte VIB timi mi ćemo razrešiti sve vaše nedoumice.