skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

VIB-logo-80

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

  • Adresa:
    Rudnička 2, VI sprat, 11000 Beograd
  • Telefon:
    +381 11 4046 753
  • Fax:
    +381 11 4046 753
  • E-mail:
    office@vib.rs
+381 11 4046 753 office@vib.rs
Dobrovoljno Zdravstveno Osiguranje Prirucnik 1

Sve je manje zaposlenih koji vide vrednost zdravstvenog osiguranja na teret države. Zbog sve većih strukturalnih i sistemskih problema sa kojima se suočavaju zdravstvene institucije, dolazi do sve većeg nezadovoljstva među korisnicima zdravstvenih usluga. Rešenje? Dobrovoljno zdravstveno osiguranje za firme.

Da li bismo više vremena posvetili prevenciji da ne moramo da čekamo na pregled i da možemo da se lečimo tamo gde želimo?

Kada smo zdravi, tada imamo sve. Ne postoji materijalno bogatstvo koje može zameniti zdravlje naših bližnjih ili nas. Međutim, neretko smo u situaciji da se o zdravlju brinemo tek kada nastupe problemi – kada se razbolimo, kada se premorimo, kada doživimo ozbiljne smetnje (stres, malaksalost, visok krvni pritisak, šećer u krvi ili druge) i kada više ne možemo da ignorišemo znakove koje nam telo šalje.

Dobrovoljno zdravstveno osiguranje – benefit koji zaposleni cene

Među najčešćim benefitima koje kompanije obezbeđuju svojim zaposlenima – a prema CORE izveštaju o benefitima zaposlenih u Srbiji – svoje mesto pronašlo je i dobrovoljno zdravstveno osiguranje. Tako je 45% kompanija obezbedilo polisu dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koja uključuje puno pokriće a ne samo pokriće prilikom sistematskog pregleda. Od tog broja, najveći procenat onih koji uživaju u benefitima dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja nalazi se među rukovodiocima i menadžerima (100%). Od operativaca i stručnog kadra, tek 59% uživa u benefitima koje pruža dobrovoljno zdravstveno osiguranje.

U poređenju sa drugim benefitima koje kompanije obezbeđuju zaposlenima (kao što su službeni automobil, refundacija putnih troškova, dobrovoljno penziono osiguranje, životno osiguranje, mobilni telefon i usavršavanje), procenat učešća dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja u sistemu benefita iznenađujuće je visok.

Na prvom mestu nalazi se službeni mobilni telefon, koji obezbeđuje čak 97% kompanija u Srbiji. Čak 80% kompanija obezbeđuje službena vozila svojim zaposlenima, a preko 91% troškova odnosi se na refundaciju goriva. Na trećem mestu po procentu učešća u kompanijskom programu beneficija nalaze se treninzi i edukacija, koji čine i jedan od osnovnih elemenata nematerijalnih pogodnosti kojima kompanije privlače potencijalne zaposlene.

Prednosti dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja za firme:

  • Poreska olakšica za dobrovoljno zdravstveno osiguranje (uključuje iznose do 5.757 RSD mesečno po zaposlenom);
  • Brzo zakazivanje pregleda – minimalna mogućnost odlaganja i čekanja. Pregledi se mogu obaviti van radnog vremena
  • Mogućnost kreiranja paketa zdravstvenog osiguranja koji odgovaraju potrebama kompanije i njenih zaposlenih
  • Pristup najsavremenijim metodama i uslovima lečenja
  • Smanjenje odsustva zbog bolovanja i brži povratak na posao

Šta obuhvata polisa dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja?

U zavisnosti od visine osigurane sume, polisa dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja obuhvata preglede lekara opšte prakse, lekara specijaliste, laboratorijske analize, dijagnostiku, testove po medicinskoj indikaciji, davanje terapije, ali i hitan medicinski transport, bolničko lečenje, intervencije u hitnim slučajevima. Dodatnim paketima moguće je obezbediti stomatološke i oftamološke preglede.


Mesečna premija osnovnog paketa usluga privatnog zdravstvenog osiguranja kreću se već od 17 evra mesečo po zaposlenom.

Najčešće, kompanije se odlučuju za osnovni paket dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koji uključuje elementarne preglede lekara opšte prakse, dijagnostiku, laboratorijske analize i sistematski pregled za zaposlene. Najveći procenat polise odlazi na preglede i troškove hospitalizacije (100%), dok je nešto manji procenat učešća u troškovima lekova (procenti variraju u zavisnosti od strukture zaposlenih, te je kod menadžmenta taj procenat najveći, 73%, a kod operativaca i profesionalaca drastično manji – po 25%).

Privatno ili državno zdravstveno osiguranje – šta je bolje?

Ukoliko ste na ovaj tekst naišli tražeći dodatne informacije o privatnom zdravstvenom osiguranju za vaše zaposlene – čestitamo! Vi upravo činite prvi korak ka tome da obezbedite lojalnost i povećanu efikasnost vaših zaposlenih! U nastavku pročitajte šta je privatno zdravstveno osiguranje, kako se ono razlikuje od državnog, kao i koja je bolja opcija.


Šta je privatno zdravstveno osiguranje?

Sigurni smo da ste već imali prilku da saznate neke osnovne karakteristike ovog tipa osiguranja, ali nije loše ponoviti. Najjednostavnije rečeno, privatno (dobrovoljno) zdravstveno osiguranje osiguraniku obezbeđuje zdravstvenu zaštitu i daje mu mogućnost da koristi usluge i privatnih ordinacija i laboratorija. Reč je o dodatnom nivou zdravstvene zaštite pojedinca i može se zaključiti nezavisno od obaveznog (državnog) zdravstvenog osiguranja.

Ukoliko dobrovoljno zdravstveno osiguranje sagledamo sa aspekta vas kao poslodavca, možemo reći da je reč o jednoj dodatnoj beneficiji za vaše zaposlene, koja će njima pokazati da:

● brinete o svojim zaposlenima,
● ulažete u zaposlene,
● imate „sluha” za njihove probleme i opšte zdravstveno stanje.

Zbog svega toga, zaposleni će biti odmorniji, motivisaniji i sebe će videti kao deo tima a ne samo kao „još jedan zupčanik u mašini”. Kao rezultat imaćete efikasnije radnike i više odrađenog posla.


Razlike između privatnog i državnog zdravstvenog osiguranja

Najvažnija razlika između privatnog i državnog zdravstvenog osiguranja je u obaveznosti: privatno osiguranje je dobrovoljno, a državno – obavezno zdravstveno osiguranje. Prava i obaveze u pogledu obaveznog zdravstvenog osiguranja određene su Zakonom o zdravstvenom osiguranju, dok su prava i obaveze kod privatnog zdravstvenog osiguranja određene ugovorom o osiguranju.

Sledeće što razdvaja privatno od državnog zdravstvenog osiguranja je mesto pružanja zdravstvene pomoći i lečenja. Naime, osim u državnim zdravstvenim institucijama, pomoć po osnovu dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja možete dobiti i u privatnim ordinacijama, domovima zdravlja i laboratorijama, dok se kod obaveznog morate ograničiti samo na državne ustanove.

Usluge privatnog zdravstvenog osiguranja

Važna razlika između ove 2 vrste osiguranja je što kod privatnog imate ograničenje iznosa za lečenje kojim raspolažete, dok je to kod državnog naograničeno.

Važno je i istaći još jednu razliku: privatno zdravstveno osiguranje se plaća, a državno ne. GreškaI Mnogi pojedinci i poslodavci često zaboravljaju na činjenicu da se i državno zdravstveno osiguranje plaća, i to kroz doprinose. Ostaje nam samo da uporedimo: Koje osiguranje nudi više za izdvojeni iznos?

Privatno VS. državno zdravstveno osiguranje: Šta se više isplati?

Uprkos tome što uzimanje polise nije zakonski propisano, sve više fizičkih lica, kao i pravnih lica u ime svojih zaposlenih, uzima dobrovoljno zdravstveno osiguranje. To prilično iznenađuje s obzirom na to koliko je sistem obaveznog zdravstvenog osiguranja utemeljen na našim prostorima, i koliko se malo zna o njegovoj alternativi.

Odakle onda to interesovanje za privatno zdravstveno osiguranje? Njegov potencijal su najpre prepoznale strane kompanije koje posluju na našim prostorima, i koje su za svoje zaposlene obezbedile ove polise.

U korist ovog tipa osiguranja „preteže” više argumenata:

dostupnost usluga: ne postoji ograničenje na jednu zdravstvenu ustanovu, jedan grad, a nekad čak ni na jednu državu,
mogućnosti izbora: na vama je da izaberete gde i kada želite da se obavi pregled ili intervencija,
standard usluga: u privatnim zdravstvenim ustanovama oprema je modernija i novija, nema višemesečnog čekanja i straha da vas niko neće primiti,
dodatne koristi kao što su redovni sistematski pregledi.

Privatno zdravstveno osiguranje

Najčešći argument u korist obaveznog zdravstvenog osiguranja je to što ono podrazumeva neograničeni mesečni iznos za zdravstvene usluge. Međutim, zbog opremljenosti državnih zdravstvenih ustanova i prosečno vreme čekanja na pregled, mnogi se odlučuju da ipak odu u privatnu bolnicu ili ambulantu, što znači i veće troškove. Zašto onda ne biste imali to već pokriveno dobrovoljnim zdravstvenim osiguranjem?

Sistematski pregled uz privatno zdravstveno osiguranje

Na lekarske preglede se ide samo kada se mora. Jer, zašto bismo išli ako nas ništa ne boli?

Iako većina zaposlenih građana i vlasnika biznisa u Srbiji ima na raspolaganju nekoliko opcija zdravstvenog osiguranja, mali je broj onih koji će svoje pravo za obavezno zdravstveno osiguranje iskoristiti u potpunosti. Jedan od glavnih razloga je i to što državne zdravstvene ustanove funkcionišu u otežanim uslovima. Setite se samo šta se dogodilo kada ste poslednji put bili primorani da odete kod lekara.

Gužve, čekanje, zakazivanje, skriveni troškovi analiza i pregleda…

Da ne spominjemo lekove koji su doplaćuju i specijalističke preglede koji mahom nisu pokriveni osiguranjem.

Da li je dodatno zdravstveno osiguranje luksuz?

Nedavno smo se videli sa dugogodišnjim klijentima. Pretresajući priče sa odmora i planove za predstojeće mesece, došli smo i do dodatnog zdravstvenog osiguranja koje su ugovorili preko nas. Na naše iznenađenje, čuli smo priču o njihovom zaposlenom koji je zahvaljujući godišnjem sistematskom pregledu (obezbeđenom zahvaljujući privatnom zdravstvenom) otkrio nimalo naivan problem.

“Bilo je to baš pred odlazak na godišnji odmor. Ove godine smo odlučili da ranije obavimo sistematski pregled. Naš kolega je od skora sa nama, a prvi put je imao prilike da se leči u privatnoj zdravstvenoj ustanovi. Kaže da je često pomišljao na lečenje u privatnim domovima zdravlja, ali da mu je najveća prepreka bila nedostatak novca. Kada je došao u našu firmu, prijatno se iznenadio činjenicom da svim zaposlenima, pored državnog, uplaćujemo i dodatno zdravstveno osiguranje. Kaže, to mu znači više od bilo koje povišice.

privatno zdravstveno

Otišavši na pregled, nije mogao da se otrgne utisku da je celokupna procedura jednostavna.

Nema čekanja u redovima. Nema zakazivanja.

Lekari su vrlo otvoreni i sa dosta pažnje pristupaju pacijentu. Nisu toliko opterećeni kao lekari u državnim ustanovama. Ne gledaju na sat i mogu se posvetiti pacijentu na pravi način.

Pošto je bilo vremena za razgovor, kolega je spomenuo i tegobe koje oseća već izvesno vreme, ali kojima nije pridavao mnogo pažnje. Lekari nisu želeli da čekaju – već istoga dana uradili su specijalističke preglede (što bi bilo nemoguće u državnoj ustanovi). Rezultati su bili zabrinjavajući, a brza reakcija osoblja i lekara omogućila je da se kolega bez preteranog stresa izbori sa zdravstvenim problemom.”

Da li život ima cenu?

Zdravlje je danas možda i najugroženiji resurs koji posedujemo. Činjenica da većina ljudi i dalje nema naviku da odlazi na redovne godišnje preglede dolazi sa pogubnim statistikama o broju najtežih oboljenja i stopi smrtnosti.

Novac je često najčešći izgovor zbog čega ne postoji navika redovnog odlaženja kod lekara.

Međutim, mogu čuti i rečenice poput “nemam vremena da čekam na pregled”, “kako u sred radnog vremena da odem” ili “ceo dan sam na poslu – previše sam iscrpljen da nastavim i kod lekara”.

Verovatno da je pomenuti slučaj jedan od mnogih sa kojim se lekari iz privatnih zdravstvenih ustanova susreću. Znaju da zaposlenima kojima je omogućeno dodatno zdrastveno osiguranje treba vremena da se naviknu na redovno odlaženje na preglede. Međutim, kada se dogodi da na godišnjem sistematskom pregledu saznaju za neki problem – često to i ne mora da bude ovako drastičan primer! – gotovo se preko noći promeni njihov stav o zdravlju.

Odlazak na redovne sistematske preglede deo je lične higijene, isto koliko i redovno pranje zuba ili tuširanje. Ipak, nerazvijena svest o važnosti prevencije čini da se odlazak kod lekara vrši “pod prisilom”, odnosno kada postane neizbežno da ignorišemo simptome bolesti.

A vi – da li ste obavili svoj godišnji lekarski pregled?

Korisnici polise dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja

U čak 80% slučajeva, paket dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koristi samo zaposleni koji je ili na menadžerskoj ili na operativnoj funkciji u kompaniji. Najveći je broj korisnika dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja među zaposlenima u prodaji, marketingu, dizajnu ili na drugim odeljenjima.

Mali procenat menadžmenta (7%) u kompanijama koristi polisu dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja zajedno sa partnerom, dok je procenat onih koji koriste pogodnosti dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja zajedno sa partnerom i decom nešto veći – 13% kod menadžmenta, a 17% kod operativaca.

Međutim, nije sve u brojevima. Ako bismo uzeli u ozbir bračni status zaposlenih, zabrinjava podatak da najveći broj korisnika polise dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koristi polisu samostalno. Najmanji procenat je onih koji polisu koriste zajedno sa bračnim partnerom, što može ukazivati na to da ili kompanije ne koriste sve prednosti dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja ili da imaju neodgovarajuće polise osiguranja. To se može promeniti uz stručnu pomoć posrednika koji će, na osnovu profila vaše kompanije i strukture zaposlenih, pronaći najpovoljniji paket usluga dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja.

dobrovoljno zdravstveno osiguranje

Iako je dobrovoljno zdravstveno osiguranje proizvod koji je namenjen svakome, pojedine grupe korisnika mogu imati veće koristi u odnosu na ostale. Za samce, na primer, dobrovoljno zdravstveno osiguranje znači slobodu izbora – ne moraju više da čekaju u redovima da bi obavili sistematski pregled ili da bi došli do specijalističkog pregleda. Takođe, ova vrsta benefita može imati i vrednost u smislu dobrog društvenog statusa – zaposleni koji razmišljaju o zasnivanju porodice percipiraju se kao “poželjniji” ukoliko rade na pozicijama koje ne samo da su dobro plaćene, već imaju i paket beneficija.

Porodice u povoju imaju mogućnost da putem dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja obezbede viši nivo zdravstvene zaštite, naročito u periodu trudnoće. Privatne zdravstvene ustanove opremljene su najsavremenijim dijagnostičkim aparatima koje obezbeđuju precizno i pouzdano praćenje trudnoće. Pored toga, trudnicama su omogućene i uobičajene laboratorijske i ultrazvučne analize bez višenedeljnih čekanja na preglede i kontrole.

Zrele porodice, sa druge strane, najveću vrednost dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja vide u dostupnosti pedijatrijskih usluga. U trenucima kada je najmlađima potrebna zdravstvena zaštita, roditelji često traže najefikasnije i najbezbolnije rešenje. Dobrovoljno zdravstveno osiguranje im može pomoći u pronalaženju najboljih stručnjaka iz oblasti dečje medicine i pedijatrije koji će u svakom trenutku biti na raspolaganju njihovim mališanima.


Na koji način pomažemo kompanijama da zaključe kvalitetno osiguranje?

Najbrži put do vaše polise dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja

Ne čekajte u redovima. Potražite savet naših brokera u vezi sa polisom dobrovoljnog zdravstvenog osiguranjai zakažite besplatne konsultacije. Naš stručni tim će odgovoriti na sve vaše nedoumice i osmisliti najbolje rešenje za vas.

Back To Top