skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

VIB-logo-80

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

  • Adresa:
    Rudnička 2, VI sprat, 11000 Beograd
  • Telefon:
    +381 11 4046 753
  • Fax:
    +381 11 4046 753
  • E-mail:
    office@vib.rs
+381 11 4046 753 office@vib.rs
Dropshipping – Elektronska Trgovina Bez Muke

Svedoci smo onoga što neki nazivaju 4. industrijskom revolucijom koja obuhvata razvoj digitalnih tehnologija, ali i nastankom brojnih vrsta poslovanja u ovom polju. Jedan od modela poslovanja koji je poslednjih godina u mnogome dobio na popularnosti je i dropshipping. Koje su njegove prednosti, a koja najveća opasnost, pročitajte u nastavku.

Dropshipping kao biznis model – karakteristike i profitabilnost

Poslednjih godina, dropšiping je postao veoma interesantan model poslovanja, kako onima koji žele dodatni posao sa strane, tako i onima koji su mu se okrenuli kao primarnom biznisu. Šta ustvari stoji iza ovog modela?

Dropshipping označava način maloprodaje u kojem prodavnica nudi proizvode koje nema na stanju. Umesto toga, kada kupac kupi i plati proizvod, on mu se šalje direktno od dobavljača. To znači da sam prodavnica ne mora da ima nikakvu infrastrukturu za skladištenje i slanje robe. Obično se ne nude proizvodi koje prodavac sam pravi, već neki generički koji se prave na veliko. (Izvor: Investopedia)

Nema potrebe za fizičkim skladištem

Ukoliko žellite da se bavite onlajn prodajom, ovo može biti dobar način rada: vi zaradite, dobavljač zaradi, kupac dobije svoj proizvod. U zavisnosti od tržišne niše koju biste odabrali razlikuje se i profit, ali jasno je da osnovu profitabilnosti ovakve trgovine čini odsustvo troškova za zaposlene ili iznajmljivanje skladišta. Više o mogućnostima zarade u ovom sektoru pročitajte u tekstu “Šta je Dropshipping i kako ljudi prave milionski biznis pomoću njega?

Dropshipping može biti efikasan da svima pruži ono što želi – i prodavcu i kupcu. Bez gotovo ikakve interakcije između ova dva učesnika u poslu, proizvod se poručuje, nabavlja, šalje i stiže na svoje odredište. Jednostavno, zar ne?

Međutim, nije uvek sve tako bajkovito. Ovakav vid elektronske trgovine krije mnoge “slabe karike” koje mogu postati i tačke pucanja. Na vrhu te liste je svakako moguće ugrožavanje bezbednosti.

Problem broj 1: sajber bezbednost u dropshipping-u

Sajber bezbednost je jedna od glavnih stavki na kojoj treba da radite ukoliko se bavite dropšiping poslom. Zbog podataka koji se ovim putem razmenjuju, u opasnosti su obe strane: i nabavna i kupovna. Iako proizvođači platformi za prodaju i plaćanje konstantno rade na njihovom unapređenju, opasnost od sajber incidenata je realna. Može doći do krađe i zloupotrebe poslovnih i ličnih podataka. Kao posledica javlja se gubitak profita, a nekad čak i kompletno gašenje posla.

Sigurnost je problem broj 1 kod ovog modela elektronske trgovine

Više o ovom problemu možete pročitati u našem vodiču za sajber osiguranje i GDPR.

Rešenje: sajber osiguranje

Niko ne može biti 100% zaštićen od sajber kriminala, ali možete da učinite sve što je u vašoj moći da napade sprečite, ili bar da ne izgubite novac. Tu vam može pomoći sajber osiguranje. Reč je o rešenju u osiguranju gde vi ugovarate pokriće u situacijama gde je ugrožena vaša bezbednost ili bezbednost i privatnost podataka trećih lica.

Pored sajber bezbednosti, postoje i ostali rizici u bavljenju ovim poslom, a to su recimo:

  • negativne posledice upotrebe proizvoda ili čak i ugrožavanje zdravlja kupca,
  • roba nesaobrazna opisu koji ste dali,
  • oštećenje robe/proizvoda i
  • problemi u isporuci.

Na sreću, od ovakvih rizika se možete zaštiti takođe uz pomoć polisa osiguranja kao što su osiguranje od odgovornosti za proizvode (produktne odgovornosti) i osiguranje robe u transportu.

U slučaju negativnih posledica upotrebe proizvoda, pre nego što pristupite osiguranju, važno je da se raspitate i o tome koje garancije nudi sam proizvođač, i da u skladu sa time koncipirate polisu osiguranja od odgovornosti za proizvode zajedno sa vašim brokerom u osiguranju.

5 razloga zbog kojih treba još jednom da razmislite o dropshipping-u

Zbog njegove popularnosti, mnogi mogu smatrati ovaj način elektronske trgovine za jednostavan i lako isplativ. Stvari ne stoje baš tako. Evo i 5 razloga zbog čega ipak ne biste želeli da uđete u ovu sferu.

Dropshipping je mnogo komplikovaniji nego što izgleda
  1. Nema “lake zarade” – vođenje onlajn prodavnice po principu dropshipping-a podrazumeva veliku odgovornost jer imate mušterije kojima morate isporučiti proizvod, a SEO, web dizajn prodavnice i dovođenje ludi na sajt “poješće” vam dosta vremena.
  2. Imate veliku konkurenciju – kao oblast u kojoj ne postoje barijere ulasku, suočićete se sa ogromnim brojem ljudi koji su razmišljali kao vi kada je reč o pokretanju biznisa. Mnogi od njih će biti spremni na “prljavu igru” koja može uključiti čak i damping cena (namerno spuštanje cena da bi obesmislio rad konkurencije).
  3. Nemate kontrolu nad kvalitetom – s obzirom na to da nemate u svom vlasništvu kompletnu infrastrukturu za onlajn prodaju već koristite tuđe kapacitete, mogu se desiti razne greške i propusti na koje vi apsolutno ne možete da utičete.
  4. Marže mogu biti veoma niske – iako dropshipping može biti najjednostavniji način maloprodaje, on svakako nije i najjeftiniji. Kupovaćete robu od veleprodavaca, ali ne po veleprodajnim cenama, a nećete kupovati u dovoljnim količinama da bi dobili količinske popuste. Kada imate na umu to plus dodatne troškove, budite pažljivi u određivanju cene, jer se može dogoditi da ne zaradite dovoljno.
  5. Nesigurnost u pogledu robe na stanju – vaša mogućnost da realizujete porudžbinu nekog kupca direktno zavisi od inventara prodavca. Dešava se da dođe do promene količine robe na stanju, a dobavljač ne ažurira informacije o tome dovoljno brzo, pa vi prodate robu koju ne možete da isporučite. To znači da na vama na kraju ostaje da objašnjavate situaciju nervoznom kupcu koji samo želi svoj proizvod.

Više o ključnim tačkama spoticanja u dropshipping-u možete čuti u ovoj podkast epizodi:

Dropshipping Srbija

Ukoliko govorimo o našim prostorima, dropshipping još uvek nije uzeo “pun zamah”. Postoje entuzijasti u ovoj oblasti, ali i oni koji se time bave veoma uspešno. Kako bi došlo do razmene znanja i iskustava u ovoj, još uvek novoj sferi, osnovana je i grupa “Dropshipping Balkan” na društvenoj mreži Facebook. Ova zajednica se vremenom razvijala, da bi danas postala značajan izvor informacija za sve zainteresovane za pokretanje ovakvog biznisa.

Dropshipping i regulativa: Zakon o trgovini i Zakon o elektronskoj trgovini

Sa porastom popularnosti dropshipping-a i elektronske trgovine generalno, javila se potreba za ažuriranjem Zakona o trgovini i Zakona o elektronskoj trgovini. Nacrt Izmena i dopuna ova 2 zakona bili su na javnoj raspravi do 21.02. i sada čekaju dalji proces.

Najavljene su novine u pogledu priznavanja novih modela poslovanja u trgovini, kao što su dropshipping, prodaja preko elektronske prodavnice i slično. Takođe, važno je i da će biti moguće iskazivanja cena proizvoda u stranim valutama.

Ipak ste odlučili da je dropshipping za vas ali brine vas bezbednost? Sajber osiguranje pomaže kod tog problema! Kontaktirajte naš stručni tim – dobićete sve informacije o ovoj vrsti osiguranja, kao i preporuku za određenu polisu.

Back To Top