Svake godine se trudimo da izdvojimo najvažnije događaje, ili trendove koji su doneli najveće promene u poslovnom svetu. Ovoga puta, u skladu sa događajima tokom protekle godine, ali i tendencijama u modernom poslovanju, izdvojili smo najznačajnije stavke. U nastavku teksta razmatramo ulogu veštačke inteligencije (AI) u osiguranju, velikih otkaza u IT industriji i detalje najveće DDoS napada, koji su obeležili proteklu godinu.
Uloga veštačke inteligencije u osiguranju: Da li nam veštačka inteligencija zaista uzima poslove?
Bombastični naslovi u portalima, brokeri zabrinuti za svoj posao i kompletan sektor osiguranja koji je zaustavio dah i posmatra kako veštačka inteligencija ulazi u sve pore poslovanja.
To što smo opisali je pravi prikaz kako je ove godine izgledao rad osiguravajućih kuća i sa čime su se one suočavale. Brokeri sigurni u svoju stručnost, ali nesigurni u to šta budućnosti i razvoj tehnologije donosi, već su stvorili sliku tehnoloških viškova i otkaza, u korist robota i AI rešenja.
Međutim, nije sve tako crno. Stručnost i iskustvo brokera se ne može zameniti, i u tom pogledu pretnja od strane AI ne postoji. Ono što je, sa drudge strane, izvesno je da će veštačka inteligencija i automatizacija preuzeti svakodnevne, zamarajuće i rutinske operacije, koje će na dugi rok rad brokera učiniti efikasnijim
Otkazi u IT industriji: Koliko je situacija ozbiljna?
Tokom protekle godine, “trend” otpuštanja radnika u IT industriji proširio se i van SAD teritorije. Može se reći da se to očekivalo, ali ipak malo ko nije zatečen nespreman kada je do toga zaista došlo. Nasuprot godina kada je bilo toliko teško zadržati talentovane ljude u ovim kompanijama, toliko da se išlo do toga da su se nudili specifični uslovi rada i ispunjavala svaka želja, dolazimo do masovnih otpuštanja.
Razlozi su bili brojni:
- Kompanije koje rade u oblasti e-trgovine pretrpele su pad tražnje za proizvodima nakon velikog “buma” kupovine tokom pandemije. Nisu više imali potrebu za tolikom random snagom.
- Neke kompanije kao što su Salesforce i Google ubrzano su zapošljavale radnike u periodu između 2019. I 2022. godine zbog ubrzanog rasta, da bi se shvatilo da je takav rast neodrživ i da mora da se stane. Onda su došli do zaključka da su angažovali više radnika nego što mogu/žele da plate.
Pojedine kompanije su bile sasvim iskrene u ovom procesu, i tačno objasnile zašto nisu u stanju da zadrže određeni broj zaposlenih, dok su neke to prosto uradile “preko noći”.
Iako se situacija u SAD pomalo i stabilizovala, ostaje pitanje da li je i kod nas “presušila IT česma”, ili je sa otkazima već gotovo i zaposleni mogu da odahnu.
Najveći DDoS napad u istoriji – Evo kako se kompanije bore sa posledicama
Sajber bezbednost je već godinama tema koja zaokuplja igrače na tržištu – najviše u IT sferi, ali je uspela da se prelije i u druge industrije, zbog narastajućih sajber pretnji. Napadi nisu zaobišli ni one najjače, pa je tako ove godine čak i Google Cloud pretrpeo pravi “sajber zemljotres” u vidu najjačeg DDoS napada ikada zabeleženog.
Prema rečima stručnjaka, ovaj napada je izvršen primenom novije tehnike “brzog resetovanja”, i bio je 7,5 puta veći od prethodnog najvećeg zabeleženog DDoS napada, koji se dogodio 2022. godine. Ovo je samo primer kako i kompanije koje su u svojoj suštini IT, i koje se mogu pohvaliti bezbednosnim tehnikama najvišeg nivoa, mogu biti žrtva sajber napada koji ima donosi određenu štetu.
Da li je ovo godina u kojoj ćete vaše upravljanje poslovnim rizikom podići na viši nivo? Ako je odgovoro pozitivan, vreme je da se raspitate o postojećim rešenjima u osiguranju. VIB tim vam nudi pre svega stručan savet, a onda i pomoć oko pronalaženja adekvatnog rešenja za vaš biznis. Kontaktirajte nas već danas.