skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

    VIB godišnji pregled 2021

    Prvi kvartal 2022. godine uveliko traje, a to znači samo jedno: vreme je za VIB godišnji pregled. Iza nas je druga godina koju smo proveli u specifičnim načinima rada. Ona je, kao i prethodna, donela sa sobom brojne izazove – i interno i eksterno, na tržištu. Šta je to obeležilo 2021. godinu na svetskom i lokalnom nivou čitajte u nastavku.

    Prelazak u hibridni način rada: Sajber bezbednost u online, on-site i remote radu

    Na početku ovog specifičnog perioda (iz kojeg nam se čini da polako izlazimo), nismo ni mogli da pojmimo koje obrise može da poprimi poslovanje: od vođenja čitavih kompanija da daljinu, preko team building aktivnosti preko Zoom-a, pa sve do započinjanja saradnje sa klijentima ili kupcima sa kojima se nikada u životu niste videli. 

    Kada se osvrnemo na protekli period, možemo uočiti neke ozbiljne promene, i kada je reč o internom aspektu poslovanja, i kada je reč o eksternom – onom prema tržištu.

    Hibridni rad

    Gledajući situaciju iznutra, zbog specifičnosti situacije na svetskom nivou, kompanije su masovno pribegavale radu van poslovnih prostorija. Čak i oni sektori za koje je nekad bilo nemoguće zamisliti da rade od kuće, morali su da urade baš to. Ovo je bio test i za kompanije i za radnike.

    U ovim uslovima rada od kuće ili bar rada van kancelarije (remote) najveći izazovi bili su kako da se održi produktivnost i motivacija zaposlenih, pa nije ni čudo što je sektor ljudskih resursa imao pune ruke posla čak i na daljinu. Međutim, nakon nekon inicijalnog perioda privikavanja, rad od kuće se pokazao kao pun prednosti – i za zaposlenog i za firmu.

    Kasnije, kada se situacija malo popravila, a zaposleni krenuli da se vraćaju u svoje kancelarije, kod nekih kompanija se uočilo smanjenje efikasnosti, ili čak smanjenje broja zaposlenih. Naime, zaposleni su se toliko navikli na rad van kancelarije, da su mnogi davali otkaze samo jer se od njih tražilo da se vrate da rade on-site. Uvidevši ovakav razvoj situacije, nastao je hibridni način rada. 

    Više o njemu, ali i o njegovom bezbednosnom aspektu, pročitajte u ranijem tekstu:

    Elektronsko fakturisanje: Ispisivanje nove poslovne istorije

    Razvoj tehnologije i potreba za povećanje efikasnosti uslovili su uvođenje Zakona o elektronskom fakturisanju Rapublike Srbije, koji je zvanično počeo da se primenjuje ove godine. 

    Šta za privredu znači ovaj zakon? Njegova primena znači da će firme biti dužne da direktno, ili preko svoje računovodstvene agencije, izvoze fakture u portal e-Faktura, i putem njega ih šalju svojim saradnicima, klijentima ili kupcima.

    Njime je definisano:

    1. ko ima obavezu da izdaje elektronske fakture,
    2. za koga izdavanje elektronske fakture nije obavezno i 
    3. koji su glavni elementi elektronske fakture. 

    Kada je najavljen ovaj zakon, posebnu pažnju javnosti (a naročito privrednika) privuklo je postojanje informacionog posrednika i centralnog informacionog posrednika. 

    Više o samom zakonu, njegovim odredbama, ali i poslovima informacionog posrednika čitajte u ovom tekstu:

    Alternativni energije kao šansa za ulaganje

    Nakon iscrpljivanja brojnih konvencionalnih izvora energije, a imajući u vidu povećanje potrebe za istom, sve se više okrećemo ka alternativnim izvorima energije. Već se tu i tamo mogu videti solarni paneli u okviru domaćinstava, koji proizvode energiju za potrebe vlasnika. 

    Alternativni izvori energije

    Međutim, neki pojedinci (ili kompanije) su uvideli i potencijal izvora alternativne energije, u razmatraju razne opcije za investiranje. Određene finansijske institucije i fondovi javili su se kao pravi partner u tom poslovnom poduhvatu, naravno – uz određene garancije.

    Upravo tu se spajaju dve “struje”: osiguranje i finansiranje obnovljivih izvora. Na koji način su oni povezani pročitajte u sledećem tekstu:

    Kada je reč o 2022. godini, još uvek je rano za predviđanja. Trudićemo se da na vreme uočimo, i sa vama podelimo, trendove i zanimljivosti iz osiguranja, ali i iz biznisa generalno.

    Ukoliko želite da deo rizika poslovanja prenesete na osiguravajuću kući i ukoliko vam je potrebna polisa osiguranja ali ne znate odakle da krenete, VIB tim vam stoji na raspolaganju. Kontaktirajte nas i zajedno ćemo pronaći najbolje rešenje u osiguranju za vaš biznis.

    Back To Top