skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

    Kada je vaša glavna misija (i vizija) da informišete, prenesete vesti pravovremeno i istinito, i da tako proširite ono što je u interesu da svi znaju, nastaje ogroman problem kada to što ste preneli ne ispunjava navedene standarde. Kako su povezani mediji i odgovornost za emitovanje? Kako se najveće medijske kuće štite od ovog rizika? Odgovor sledi u nastavku.

    Za šta su odgovorni mediji i emiteri?

    Mediji imaju određenu informaciju i objavljuju je široj javnosti uz pomoć emitera – da, u jednom jako pojednostavljenom svetu. U realnom svetu, informacija mora proći određene provere, odnosno korake, kako bi bila objavljena. Važno je da se činjenice uzimaju iz pouzdanih izvora, temeljno provere, i na kraju – da se postavi pitanje da li je njihovo objavljivanje u skladu sa nekim moralnim vrednostima medija ili emitera, ukoliko ih oni uopšte imaju.

    Bilo kako bilo, ako pođemo od toga, jasno uočavamo neke od glavnih odgovornosti, od kojih izdvajamo odgovornost za emitovanje i uređivačku odgovornost.

    Odgovornost za emitovanje

    Odgovornost za emitovanje kojoj podležu emiteri odnosi se na tip informacija koje se dele. Na primer, ukoliko emiteri svesno i u kontinuitetu prikazuju neadekvatne sadržaje, koji prostiču mržnju, netrpeljivost, diskriminaciju, i ostale nekativne emocije, ili čak i neke akcije, mogu biti predmet tužbe i na kraju se suočavaju sa finansijskim troškovima, ali i gubitkom renomea.

    Odgovornost za emitovanje

    Uređivačka odgovornost

    Koliko vrsta medija, toliko i sadržaja. Iako mnogi ne veruju više nikakvim medijima, ipak je važno znati da informacije i vesti prolaze kroz jedan važan filter, pre svake objave. Taj filter je urednik i njegova uređivačka politika.

    Neke stvari se tolerišu, neke ne, ali jedno je sigurno – ukoliko dođe do objavljivanja neistinitih informacija, ili vesti koje su prilično “iskrivljena” stvarnost, prvi na udaru su novinari, a zatim urednik koji je to sve odobrio.

    Iz tog razloga, mi pričamo o uređivačkoj odgovornosti, kao setu određenih pravila struke, zdravog razuma i moralnih načela, koju svaki urednih prenosi na svoje vesti, odnosno redakciju.

    Zakoni i propisi za medije: Koliko su efikasni?

    S obzirom na masovnost medija, i njihov značaj u informisanju populacije (u zavisnosti kog tipa i iz koje oblasti je medij), logično je da su se vremenom morali definisati određena “pravila igre”. 

    Postoji set zakona i propisa kojima je ovaj sektor definition i ograniče, ali sa razlogom. Najznačajniji od njih su:

    Ova tri zakona predstavljaju temlj na koji se oslanjaju sve kasnije odluke urednika i emitera, ali i njihova odgovornost za sadržaj koji plasiraju.

    Uloga REM-a u regulisanju rada medija

    Zajedno sa zakonskim propisima koji su zvanični, i koji su obavezni na teriotoriji jedne, deluju neki drugi vidovi regulisanja šta tačno ide u etar. U tom smislu, važno je da spomenemo REM – domaće regulatorno telo za elektronske medije. Reč je o nezavisnoj organizaciji čija je glavna misija da “detaljno sprovodi utvrđene politike u oblasti pružanja medijskih usluga.” 

    Izuzev toga, REM ima sledeće zadatke:

    • Unapređenje kvaliteta i raznovrsnosti usluga elektronskih medija,
    • Doprinošenje očuvanju, zaštiti i razvoju slovode mišljenja i izražavanja
    • Zaštita interesa javnosti u oblasti elektronskih medija i 
    • Zaštitu korisnika usluga elektronskih medija.

    On zapravo “predstavlja” Zakon o elektronskim medijima i tumači ga, na način primeren današnjem društvu.

    Šta ako dođe do dezinformacije? Osiguranje je kao rešenje ako mislite na vreme

    Masovni mediji i emiteri posluju u domenu koji je dosta specifičan i osetljiv, i iz tog razloga imaju brojne stejkholdere. Oni neće biti baš zadovoljni ukoliko dođe do nekih skandala ili kriznih situacija, recimo u slučaju prenošenja lažnih vesti ili netačnih informacija. Kada su u pitanju takve situacije, medij ili emiter može da se suoči sa tužbom, koja sa sobom povlači narušavanje renomea i naravno, ono najboljnije – velike finansijske troškove.

    Ukoliko poslujete u domenu medija, veoma je važno da se na vreme ogradite od raznih odgovornosti koje su sa tom oblašću povezane. To možete postići preventivno, uzimanjem adekvatne polise osiguranja od odgovornosti. 

    Interesuje vas osiguranje, ali niste sigurni odakle da krenete? VIB stručni tim je tu da odgovori na sva vaša pitanja. Raspitajte se o svim benefitima polise za osiguranje od odgovornosti već danas. Posetite naš sajt i saznajte više o rešenjima u osiguranju.

    Back To Top