skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

    Upotreba interneta u poslovne svrhe u današnje vreme karakteriše laka dostupnost brojnih materijala. U industrijama koje podrazumevaju rad sa medijima, marketinške aktivnosti, pa čak i IT, veliki je protok ovakvog materijala, sa akcentom na multimediju. Oni se koriste za različite projekte, a vrlo se često prikupljaju upravo preko interneta. Ovaj način “snabdevanja” sa sobom nosi i određene obaveze, kao što je odgovornost za multimedijalne sadržaje. O čemu je tačno reč i zašto je važno da poznajete pravila na ovom polju, čitajte u nastavku.

    Šta spada u multimedijalne sadržaje 

    Pojam “multimedija” je već odavno uvršten u rečnik mnogih industrija, a najviše novinarske, industrije zabave i IT industrije. Kako bismo bliže definisali multimedijalne sadržaje, možemo se najpre podstiti šta je zapravo multimedija, od koje je sve i krenulo.

    Multimedija predstavlja upotrebu različitih formi informacija sadržaja i njihovu obradu, da bi se dobio novi sadržaj čiji je cilj da informiše ili zabavi korisnika ili publiku. Imajući to u vidu, možemo da kažemo da se multimedija odnosi na upotrebu elektronskih medija za skladištenje i obradu raznih tipova podataka.

    Obradom informacija i različitog materijala koji multimedija obuhvata i kreiranjem novog sadržaja, nastaje multimedijalni sadržaja. On se može nastati kombinacijom slike, teksta, grafike, videa, animacija, zvuka, ili bilo kog drugog medija koji čuva određenu informaciju.

    Kako sve možemo koristiti multimedijalne sadržaje i (nesvesno) ugroziti prava

    Sama priroda nastanka takvog sadržaja zahteva upotrebu velike količine raznovrsnog materijala – kako onog koji je korisnik sam kreirao ili ima u svom vlasništvu, što onog koji može da se nabavi putem World Wide Web-a. Upravo tu vidimo mesto za odgovornost za multimedijalne uređaje.

    ko koristi multimedijalne sadržaje

    Ukoliko u svom projektu koristite multimedijalne sadržaje, važno je da imate u vidu izvore odakle oni dolaze. Ukoliko ste ih sami proizveli, prikupili ili kupili za potrebe svojih projekata, vi nad njima imate vlasništvo i možete ih korititi prema svom nahođenju.

    Međutim, problem nastaje ukoliko svesno ili nesvesno, bez nadoknade, koristite materijal ili gotove multimedijalne sadržaje koji je neko drugi proizveo. U tom slučaju, vi direktno odgovarate za njih, i kreator tih sadržaja ima pravo da vas krivično tereti.

    “Licenca je pola zdravlja”

    Ukoliko se odlučite da za svoje projekte ili sadržaje koristite već postojeći materijal koji je dostupan na internetu, važno je da utvrdite da li postoji nadoknada koju je potrebno da platite. U zavisnosti od nivoa kvaliteta ili kompleksnosti, za upotrebu nekih materijala je potrebno kupiti zvaničnu licencu.

    Licence se razlikuju prema vrsti sadržaja, ali i po nivou prava koje možete dobiti njihovom kupovinom, pa tako postoje licence koje vam dopuštaju da koristite odabrani materijal samo za jedan projekat, pa sve do onih koji vam daju apsolutno pravo na korišćenje i dalji prenos. U zavisnosti od toga, zavisiće i cena licence. 

    Prednost kupovine licence u današnje vreme je što se ovaj proces lako može izvesti u samo nekoliko trenutaka putem interneta, tako da možete lako steći pravo na korišćenje sadržaja koji vam je potreban. 

    upotreba multimedijalnih sadržaja

    Odgovornost za mutlimedijalne sadržaje

    Kako biste preventivno zaštitili vaš biznis od nesvesne, a neovlašćene upotrebe nekih multimedijalnih sadržaja, najbolje što možete da uradite je da uzmete polisu osiguranja od ove odgovornosti. Premija od ove polise pokriće sve neočekivane nadoknade, kao i troškove procesa, ukoliko dođe do tužbe.

    Odgovornost za multimedijalne sadržaje još uvek nije tema kojoj se često govori na našim tržištima, ali čine se koraci u tom pravcu. Kako biste bili sigurni da ste učini sve što treba, pri korišćenju multimedije koju je neko proizveo. 

    Potrebno vam je osiguranje od odgovornosti za vašu firmu, ali ne znate tačno koja polisa vam je potrebna? Kontaktirajte naš stručni tim i mi ćemo pronaći najbolje rešenje za vaš biznis.

    Back To Top