skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

    OMGcommerce 2019 Bezbednost korisnika glavni fokus e-commerce biznisa

    Za sve e-commerce profesionalce novembar je bio veoma važan mesec jer se tada održala OMGcommerce 2019. Ova celodnevna konferencija u organizaciji poznatog portala Netokracija održana je treći put, u prostorijama Naučno-tehnološkog parka Beograd, na Zvezdari. Nastojeći da prati trendove u ovoj oblasti, naročito kada je reč o bezbednosti onlajn plaćanja i kupovine, VIB tim je prisustvovao i ovom događaju. Evo šta nam je najviše privuklo pažnju.

    Pomeranje fokusa sa UX-a na bezbednost korisnika

    Tokom cele konferencije čak nekoliko puta mogli smo čuti strane i domaće stručnjake kako na prvo mesto više ne stavljaju UX (User Experience – korisničko iskustvo) već sajber bezbednost korisnika. 

    Naime, korisnici su i dalje skeptični prema online trgovini u pravom smsilu te reči, odnosno prema tipu kupovine gde se plaćanje odvija karticom online. Njih brine deljenje ličnih podataka i informacija o sredstvima plaćanja sa online prodavcem, pa samim tim i njihova potencijalna zloupotreba.

    Bezbednost je istaknuta kao glavna briga kupaca, a njihovo poverenje je od suštinskog značaja za prodavce jer to uzrokuje ponovljene kupovine, i više preporuka. S tim u vezi, e-commerce biznisi će morati više pažnje da obrate na sajber osiguranje.

    Zakon o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini 

    Jedna od najvažnijih tema na OMGcommerce 2019 bila je regulativa u domenu elektronske trgovine. Najvažniji komentari bili su u vezi sa izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini, ali su se povezanim zakonima kao što su Zakon o poštanskim uslugama, Zakon o trgovini, kao i Zakon o zaštiti prava potrošača.

    Koje su novine uvedene? Evo nekih najvažnijih:

    • dropshipping je prepoznat kao zaseban vid elektronske trgovine, 
    • cene proizvoda se mogu isticati i u stranoj valuti,
    • uveden je Secret Shopper mehanizam u cilju smanjenja prodaja putem društvenih mreža.

    Takođe, prilikom istraživanja za potrebe novog Zakona o izmenama i dopuna Zakona o elektronskoj trgovini uočen je visok nivo sive ekonomije u domenu elektronske trgovine na našim prostorima. Odatle i proističe njegova povezanost sa Zakonom o poštanskim uslugama. 

    Poverenje korisnika važnije nego UX

    Naime, utvrđeno je da se najviši stepen ilegalne trgovine obavlja upravo putem poštanskih pošiljki. Zakonom bi trebalo da se bolje kontroliše ovaj vid privređivanja u budućnosti.

    Bezbedno plaćanje online – budućnost je stigla

    Predstavnici jedne od najprisutnijih banaka na našem finansijskom tržištu sa nama su podelili svoja zapažanja, ali i planove za dalje. Oni su na OMGcommerce 2019 potvrdili nedostatak poverenja kupaca kada je reč o online plaćanju, naveli su inovacije i FinTech rešenja koja bi bila rešenje tog problema i govorili o trendovima za dalje.

    Neke od zanimljivih noviteta na ovom polju, koji su već primenjeni ili se planiraju su:

    • 3D Secure 2.0 – inovativan model verifikacije platne kartice,
    • CoF (Card on File) – Mastercard-ov sistem identifikovanja transakcija,
    • tokenizacija – prodavnice neće imati prave informacije o kartici već tokene koji će biti validni samo na tom jednom odnosu određena prodavnica + određeni kupac.

    OMGcommerce donela nam i pregršt drugih informacija i vesti o trendovima kao što su gejmifikacija online kupovine, a kako će sve to izgledati na delu i kako će kupci reagovati na to videćemo kroz vreme koje dolazi.

    Čitamo sitna
    slova za vas

    Pomoći ćemo vam da razumete prednosti i nedostatke osiguranja. Objasnićemo vam sve detalje da biste lakše mogli da donesete odluku. 

    Sve ponude
    na jednom mestu

    Pristup svim ponudama osiguranja na jednom mestu. Bez dodatnih troškova.
    Za vas ćemo kontaktirati sve osiguravajuće kuće na tržištu.

    Skupo plaćate osiguranje?

    Postoji velika verovatnoća da previše plaćate polisu osiguranja ili da nemate odgovarajuće pokriće. Uporedite ponude i uslove i izaberite najbolje.

    Back To Top