skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

    Poslovanje u cloudu

    Ukoliko poslujete u sektoru koji ima bilo kakav dodir sa modernim tehnologijama, sigurno vam je ponekad teško da „uhvatite korak”. Svakodnevne inovacije umeju da zbune, a u nekim biznisima tehnologije se menjaju iz sata u sat. U tom moru novih pojmova jedan se posebno ističe, a to cloud. Šta se podrazumeva pod cloud tehnologijom i koje su njene prednosti i nedostaci pročitaćete u ovom tekstu.

    Šta je cloud tehnologija?

    Terminom Cloud computing (računarstvo „u oblaku”) označava se tehnologija koja omogućava upotrebu podataka i rad sa svim informacijama i programima na koje ste navikli, ali koje više nisu smeštene na vašem računaru, već negde „u oblaku”. Taj oblak je uglavnom server određene kompanije, koja se bavi prodajom ili iznajmljivanjem takvog virtualnog prostora. Zvuči pomalo apstraktno, zar ne?

    Cloud tehnologija nije tolika novina, u razvijenim kompanijama prisutna je već godinama. Na njene usluge su se mnogi već navikli, jer im to olakšava poslovanje iz dana u dan. Šta je to što ovaj način čuvanja podataka čini tako traženim? Evo nekih karakteristika njegove upotrebe:

    • informacijama možete pristupiti u bilo koje vreme, sa bilo kog mesta,
    • nema fiksnih troškova nabavke i održavanja opreme i softvera,
    • mogu ga koristiti i male i velike kompanije,
    • za rad je potrebna samo internet veza i
    • podaci su centralizovani.

    Prednosti poslovanja u cloud-u

    Najveća prednost računarstva u oblaku svakako je smanjenje troškova. Samim tim što nemate računare i opremu u fizičkom smislu te reči, ne može ni da dođe do njene neiskorišćenosti, što predstavlja takođe jedan veliki poslovni trošak. Pri poslovanju u cloud-u vi plaćate onoliko koliko koristite.

    Nema fiksnih troškova

    Sledeća velika prednost primene ove tehnologije leži u njenoj efikasnosti. Poslovanjem u oblaku vi omogućavate svojim zaposlenim da brže i lakše pristupaju podacima i razmenjuju ih. Oni mogu u potpunosti da se fokusiraju na svoj posao, a ne da vode brigu o programima i računarima. To rade oni od kojih ste iznajmili prostor u oblaku.

    Rizici poslovanja “u oblaku”

    Kao i svaka moderna tehnologija, i ova se povezuje sa određenim rizicima. Da li su oni toliki da vas odgovore od njene upotrebe? Tu odluku morate doneti sami. Izdvajamo nekoliko najvećih mana cloud načina poslovanja:

    • bezbednost podataka – o njoj brine kompanija od koje iznajmljujete prostor u oblaku,
    • nedozvoljen pristup podacima – hakerski i drugi napadi mogu dovesti do pristupa vašim informacijama, njihove krađe, a zatim i zloupotrebe,
    • pravni rizici – da li postoje odobrenja od strane klijenata i korisnika za čuvanje njihovih informacija i da li je poslovanje u saglasnosti sa GDPR regulativom,
    • smanjena kontrola – samim tih što tehnologija nije u vašem vlasništvu, vi nećete imati potpunu kontrolu i
    • nemogućnost pristupa podacima – kompanija koja čuva vaše podatke može da vam onemogući pristup.
    Cloud tehnologija povećava efikasnost rada

    Istine i zablude poslovanja u cloud-u

    1. Zabluda: Cloud nije bezbedan – ovo je svakako najčešći argument protiv upotrebe ove tehnologije. U suštini, bezbednost vaših podataka najviše zavisi od toga od koga ste zakupili prostor u cloudu-u. Ukoliko vaš provajder koristi šifrovanje podataka, možete biti sigurni u njihovu bezbednost.
    2. Zabluda: Oblak je nepouzdan – poslovanje u oblaku se uvek povezuje sa otežanim pristupom podacima baš kada su vam oni potrebni, ali istina je da 99,99% pružaoca ove usluge kao svoj prioritete stavlja upravo lakoću pristupa i može se time pohvaliti.
    3. Zabluda: Poslovanje u oblaku je skupo – velika zabluda, a dokaz za to je da ga koriste čak i mikro preduzeća.

    Kao najveća prepreka prelasku na ovaj tip poslovanja izdvaja se upravo rizik od nedozvoljenog pristupa podacima i njihova zloupotreba. Ukoliko poslujete u oblasti cloud tehnologije, ili imate bilo kakvog dodira sa informacijama vaših poslovnih partnera i klijenata, logičan korak bi bio da zaštitite sebe i njih u slučaju neke zloupotrebe. Kako to najbolje da uradite?

    Budite sigurni da ste preduzeli sve potrebne korake – raspitajte se za sajber osiguranje ukoliko čuvate podatke o poslovanju ili klijentima na cloud-u. Pružate usluge skladištenja podataka u oblaku? Onda će vas sigurno interesovati osiguranje od profesionalne odgovornosti. Više informacija možete dobiti ukoliko kontaktirate naš stručni tim. Biće nam drago da odgovorimo na sva vaša pitanja.

    Back To Top