skip to Main Content

IMATE PITANJA ZA NAS?

Kontaktirajte nas

Konsultujte se o svim vidovima osiguranja i zatražite najbolju ponudu za Vas

    Iako spada u neke od tradicionalnijih industrija iz sektora usluga, za osiguranje se više ne može reći da kaska za drugima – bar ne kada su u pitanju modernizacija, digitalna transformacija i praćenje tehnoloških trendova. Šta se to dešavalo u industriji osiguranja, a šta nas još očekuje? Predviđanja će vas možda iznenaditi.

    #1 Mašinsko učenje u službi detekcije prevara

    Prevare u osiguranju i dalje predstavljaju značajnu brigu za osiguravajuće kuće – naročito u moderna vremena kada razvoj tehnologije omogućava i nove prilike za prevaru. Na ovom polju, od velike pomoći može biti mašinsko učenje. 

    Mašinsko učenje je je postalo veoma značajno u domenu otkrivanja prevara i sprečavanja lažnih prijava osiguranog slučaja. To je dovelo do toga da upravljanje prevarama i sprečavanje istih postaje prilika postaje oblast sa najčešćom primenom mašinskog učenja, koja ovde ima najveću upotrebnu vrednost za osiguravača.

    Mašinsko učenje sprečava prevare tako što upotrebljava velike količine podataka da kreira pretpostavke za buduće potencijane sporne radnje. 

    Veštačka inteligencija

    #2 Dronovi i robotika u osiguranju

    Za 2023. godinu procenjuje se da će robotika i tehhologija dronova imati značajniju ulogu u brojnim industrijama, a naročito u pojedinim oblastima osiguranja. Na koji način one mogu da se koriste?

    Mnogi osiguravači propiruju upotrebu dronova i robotike da ponude bolje upravljanje rizikom. Naime, one omogućavanju efikasniju zaštitu (osiguranje) nekretnina, tako što prikupljaju podatke građevinama koje su pod polisom. 

    Ovome se na strani osiguravače postižu znatne uštede, jer za šta je nekada bio potreban ceo tim (za nadgledanje bezbednosti nekretnina), sada to radi dron.

    #3 Šira primena Cloud tehnologija u osiguranju

    Uprkos pojavi novih i modernijih tehnologija, kao što su mašinsko učenje ili veštačka inteligencija, cloud tehnologija i dalje ne gubi trku sa vremenom! Ona pomaže kod minimiziranje troškova, unapređenju bezbednosti i odlična je podržka funkcionisanju u okviru fleksibilnog digitalnog ekosistema.

    Ona omogućava osiguravačima da izvuku potrebne setove podataka iz različitih sistema, kao što su zdravstveni sistem, podaci korisnika i slično. 

    #4 Pametni ugovori: Blokčejn u osiguranju

    Blokčejn tehnologija tek treba da doživi procvat u okviru svoje primene u osiguranju – zbog toga i ne čudi što se uočava sve veća primena blokčejna i “pametnih ugovora” u domenu osiguranja.

    Blokčejn tehnologija i pametni ugovori omogućavaju osiguravačima da automatizuju realizaciju polisa osiguranja, bez ikakvog posredovanja.Ukoliko se ovaj proces odvija “normalnim” tokovima, on može potrajati i do nekoliko meseci. Blokčejn znatno ubrzava ovaj proces, a evo i na koji način:

    1. Pametni ugovorii eliminišu uplitanje ljudskog faktora, snižavaju rizik od manipulacije i obezbeđuju veću transparantnost čitavog procesa.
    2. Znatno ubrzavaju vreme obrade realizovanih polisa osiguranja
    3. Snižavaju administrativne troškove za osiguravača.
    4. Ne može se dogoditi da obe strane izgube podatke o saradnji, “pametni ugovori” se mogu pratiti

    Ono što može biti potencijalni problem kod primene blokčejn tehnologije je što mnogi nisu načisto sa njenim načinom funkcionisanja, što kasnie+je 

    #5 Proširena realnost (XR) i njena značaj za osiguranje

    Nastanak Metaversa postao je glavni povod mnogim organizacijama i osiguravajućim kućama da počnu da razmišljaju o primeni proširene realnosti na svetu.

    Proširena realnost predstavlja upotrebu Uvećane realnosti (AR), Virtuelne realnosti (VR) i Mešane realnosti (MR) u cilju obezbeđivanja više informacija o okolini. Veruje se da najveći potencijal XR leži u prevazilaženju fizičke distance između osiguravača i osiguranika.

    Kao najveće prednosti proširene realnosti izdvajaju se:

    • Obučavanje – osiguravajuča kuča može kreirati virtualne korisnike, kako bi obučavala svoje timove za korisničku podršku kako da što efikasnije komuniciraju sa klijentima.
    • Upravljanje rizikom – osiguravajuće kuće koriste XR kako bi pronašle “kritične tačke” u okviru osiguranog objekta.
    • Interakcija – pomaže u komunikaciji između osiguravača i osiguranika

    Mnogo inovacija – mnogo tema za razmišljanje. 

    Videćemo šta će biti to što će se zadržati u industriji osiguranja, i čija primena če imati najveće efekte.

    Potrebno vam je osiguranje za vaš bizns? VIB tim j na raspolaganju za sva pitanja! Saznajte sve o osiguranju i različitim rešenjima u osiguranju na našem sajtu.

    Back To Top